Just like a dream part 1



''bryyyt!! skitbra Dylan och Tiffany''
Äntligen satt det!  ''bra Tiff'' sa Dylan och klappade mig på axlen och la till sitt busiga leende. Bara 1 timme kvar av denna dagens inspelningar. FAN. Detta var det roligaste som finns i mitt liv just nu. Tänk när jag satt hemma i sverige och kollade på programmet dag och natt. Hur jag drömde att jag skulle få en roll i den och hur mina kompisar sa att jag var galen som hade så stora drömmar. Men jag klarade det och det var mest min förtjänst men också Lailas. Laila är som min.. maneger? ja, vad ska man säga hon följer med mig överallt och lite till.
Hon har massa kontakter och när vi åkte till Usa för att träffa några viktiga människor fixade hon en provspelning till mig och det gick ju bra.
Jag kommer fortfarande ihåg hur glad jag blev när Laila gav med beskeddet. Då var jag hemma med min familj och bara tog det lugnt. Dom trodde nog allvarligt att jag var sjuk så galen jag blev. Tårarana rann samtidigt som jag skrattade, skrek och bara sprang runt i hela huset.
Nu är jag här i Hollywood med alla mina idoler, jag är en bland dom och jag kan bara inte fatta att jag är en idol för en del.
Folk har börjat känna igen mig på stan både i Usa och hemma i Sverige. Det var tufft, men det bästa som någonsin hänt mig.

Dagens inspelning var slut. Laila och jag var påväg till hennes hus. Ja, hon hade ett hus här i LA. Ett hemma i sverige och ett i LA. Det var så jag ville ha det. Jag ville inte flytta från sverige helt, men snart var det dags.
''Det gick ju skitbra idag, du är perfekt för denna rollen'' sa Laila samtidigt som hon öppnade dörren och jag klev in efter henne. ''Tack'' sa jag och sken upp. Sedan sprang jag ut till köket och satte mig vid datan lite snabbt för att kolla hur folket hade det hemma i sverige. ''längtar du hem?'' sa Laila och log snett emot mig. ''Nja, inte nu det är bara kul att vara hemifrån'' Laila nickade och satte sej mitt emot mej vid köksbordet. ''Men om jag flyttar hit kommer jag garanterat längta hem'' fortsatte jag och kollade upp från dataskärmen.

Min mobil plingade till, ett sms. Jag tog upp mobilen och kollade på skärmen det var från Jake. *Tja sweety, vill du följa med mig och Selena ut och äta?* jag svarade direkt. *Tja snygging, jag kan käka lite med er* Laila kollade på mig och hon undrade säkert vem det var. '' är det ok om jag käkar ute med Jake och Selena?'' frågade jag och la huvudet på snedden och skrattade lite. ''visst, men ha mobilen på. Konstigt folk finns det här'' sa Laila och skrattade åt mitt fjäskt. Mobilen plingade igen. *Det vet vi att du kan.. Jag kommer om 5 min kram* jag blängde på skärmen. Haha, jag åt mycket. Vädligt mycket men jag gick aldrig ändå inte upp i vikt.

''tack'' sa jag till Laila och sprang sedan upp på mitt ''rum'' eller vad man ska säga. Mitt rum när vi var här i LA iaf. Jag bytte om till ett par jenasshorts och en grå, kort tröja men tyck på. Mera han jag inte innan Jake kom.
____________________________________________________________________________________________
skrivet av http://biebernovellen.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Kul att du ville dela min novell i din blogg, men du får gärna länka den så folk vet att det är jag som skriver och inte du. kram.

2011-08-30 @ 06:31:50
URL: http://biebernovellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0