Just like a dream part 2


Jake körde och Selena satt bredvid honom. Själv satt jag i mitten av baksättet framåt lutad och snackade på. Jag var väl den som aldrig kunde vara tyst, sprallig och full av glädje. Så beskrev dom flesta mig. Det gjorde mig glad. Jag ville vara den där glada personen som fick alla andra av vara glada.
''Vad ska vi käka då?'' sa Selena medan hon knappade på sin mobil.
''där vi alltid äter?'' sa jag och gjorde en frågande blick emot henne.
Selena skrattade lätt ''okej'' svarade hon sedan.
''Vem smsa du med? du är så osocial'' fortsatte jag och försökte ta hennes mobil och hon drog iväg sin hand för att jag inte skulle få tag i den.
''Justin Bieber'' sa hon och tog handen över munnen och skrek på skoj och sen började hon skratta igen.
''Jaha din kille'' sa jag och blinkade åt henne. Sen bröt vi båda ut i skratt. Tidningarna skrev alltid massa skit men det visste vi ju redan. Alla tror att Selena och Justin är ihop.
''Det är dags för dig och träffa honom nu, så han käkar med oss'' sa Selena och viftade med mobilen framför mina ögon. Jag kollade på henne och visste inte riktigt vad jag skulle säga.
''OFTA!?'' fick jag sedan fram. ''Är han är i LA!?'' fortsatte jag.
''Tyyyyst förfan jag blir döv'' skrek Jake som varit tyst ett tag.
''Koncentrera dej på vägen du!'' skrek jag tillbaka och skrattade igen.

Vi satt inne på våran favorit resturang. Den var jättemysig och inte alls mycket folk. Alla tre hade solbrillor på sej. Då blev det svårare för folk att känna igen oss men jag tyckte om när folk kom fram till mig och kände igen mig. Men jag är ju så ny, Jake och Selena har ju varit med ett tag och det är klart dom vill ha lite privatliv ibland.

Plötsligt öppnades resturang dörren och Justin kom in. Mitt hjärta slog ett snabbare slag och jag pep till lite. Selena hörde det självklart det och skrattade åt mig innan hon reste sig upp och kramade om Justin. ''Heeej sis'' sa han och besvarade hennes kram. Jake fick med en kram och sen gav han mig en med, det kändes konstigt. Det var faktiskt första gången jag träffade Justin. Jag var ett fan av honom jag kunde inte säga något annat. Men inget fan som var helt tokkät och galen i honom. Jag gillade hans musik och det var hur coolt som helst att träffa honom såhär privat. Självklart var han inte själv. Hans livvakt var med honom men han höll sig på avstånd. ''Tiffany va?'' sa han och satte sig mitt emot mig och Jake bredvid Selena. Jag nickade och log. ''och du heter..Justin va?'' sa jag och gjorde en fundersam blick. Justin skrattade till. ''ja, det är rätt''.
Vi beställde mat och satt och snackade jättelänge. Det var skön avkoppling från jobbet, även fast det var kul så var det skönt att bara ta det lugnt och ha det kul med sina vänner. Justin var riktigt trevlig precis som jag hade trott. Det kändes som vi känt varandra i flera år. Som gamla vänner. Han var så lätt att prata med och det blev inte en ända tyst sekund.

___________________________________________
skrivet av http://biebernovellen.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0