Just like a dream part 4




Klockan ringde sedan halv 6 på morgonen. Självklart skulle jag inte stiga upp då utan jag znoozade till kvart över 6! jag var sån, älskade att ligga och bara veta att man kan sova i 30 minuter till. Endel sa att jag var konstig och det tog jag som en komplimang. Vem vill vara normal? normalt är tråkigt och ingen ser än om man är normal och precis som alla andra.
När jag tillslut kom upp ur sängen gick jag in i badrummet och fixade mig lite snabbt. Eftersom det var inspelning idag så behövde jag inte fixa mig. Det gör ju dom sen ändå, men man kan ju ändå se någolunda okej ut. Plötsligt kom jag och tänka på gårdagen. Justin, han var riktigt trevlig och det kändes riktigt coolt att ha träffat honom.
Jag bläddrade igenom smsen för att försäkra mig om att det inte var en dröm och det var det inte. Jag skrattade smått åt hans sms som var roliga. Precis som han.
Han var som en bror man inte har och jag har bara träffat han en gång? han var redan som min bästakompis. Kanske inte men det kändes som att vi skulle bli det.
Efter att jag ätit frukost som Laila fixat och pratat med henne sprang jag upp på mitt rum igen för att byta om.
Det var varmt ute idag så det fick bli ett par jeansshorts och ett gult oversize linne. Snyggt och enkelt.
Jag var ingen morgonmänniska men när jag väl kommit upp ur sängen var jag pigg. Folk fattade inte var jag fick min energi ifrån, jag var sprallig,busig och full av energi dygnet runt. Bortsett från morgonen.

Snart var dagen igång ingen. Manus lästes, skratt och prat med teamet och skådisarna. Det roligaste var bloopers, när man sa fel. Det kunde bli riktigt kul. Men ibland kunde det också bara vara jobbigt. När man tyckte man satt den men ändå vill dom ta om ta om och ta om. Men jag älskade det. Under lunchen hade jag fått x antal sms från Justin. Han ville träffa mig ikväll.
Käka lite och lära känna mig bättre. Självklart svarade jag ja...

Inspelningsdagen var över igen. Jag satt i soffan och kollade på tv. Laila var tvungen att åka iväg på något möte. Träffa folk och så. Jag hatade att vara ensam så livet som skådespelare var ju perfekt. Då var man sällan ensam.

Willow Smith's låt Whip my hair gick igång på min mobil och jag svarade.
''Tjoho'' svarade jag glatt utan att kolla vem som ringde.
''Tjaa det är Justin'' sa en lugn röst i andra ändan.
Jag blev glad och vi pratade väldigt länge innan Justin sa att han skulle komma om 15 min.

När vi lagt på kollade jag mig snabbt i speglen, tog min plånbok. Sedan kom jag på att det var kväll och en aning kallare så jag bytte om snabbt också. Ett par mörkblåjeans och en lila overzise tröja. Mer hann jag inte innan Justin kom.


En svart bil med mörka fönster. Justin och jag satt i baksättet och pratade. Hans livvakt var med, men han höll sig på avstånd så Justin skulle få vara ''ensam'' med sina vänner antog jag.
Vi snackade om allt. Jag fick verkligen lära känna honom denna kvällen. Vi satt på en jättemysig resturang. Inte överklass eller något alls. Vi åt och snackade. Jag berättade om Sverige och han berättade om hans liv innan han blev JUSTIN BIEBER som alla vet om.
'' saknar du alla i sverige då?'' frågade Justin och log.
''litegrann men det är inte så farligt.'' jag log stort. ''mest Theo'' fortsatte jag och kollade ut genom mitt fönster.
''Din kille?'' sa Justin och knuffade mig på armen lite lätt.
''yupp'' sa jag och skrattade lite..

skrivet av biebernovellen.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0