Just like a dream part 7

Selena var i samma område som mig men dom spelade in i en annan studio eftersom hon var med i en annan show. Magi på Waverlyplace.
Efter inspelningen gick jag till studio 1 där dom spelade in och mötte Selena. Hon stod och pratade med David och Jake.
''Jaaake!'' skrek jag och sprang fram och gav han en kram. Jag hade inte sätt han på en hel dag hihi.
''Tjaa gumman'' sa Jake och besvarade min kram. Sen gav jag David en snabb kram och sen Selena.
''Är vi ensamma ikväll?'' frågade jag Selena, vi skulle ju sova hos henne.
''Ja, utan föräldrar men vi kan ju bjuda hem några?''
Jag nickade och kollade på Jake.
''Klart jag kommer!'' sa han innan jag ens frågat men han fattade nog när jag kollade på honom.
''Bra, vi smsa när du kan komma'' sa Selena till honom och sa hejdå till resten innan hon tog min hand. Vi gick ut ur studion. Selena bodde nära studioområdet så det tog inte lång tid att gå. Klockan var 6 på kvälle och det var mycket folk ute. Vi såg en del papparazzi när vi gick hem till Selena, dom försökte ta bilder och kom fram till oss. Dom var inte precis försiktiga utan ställde sig i vägen för oss så vi inte kom någonstans.
''Men ursäkta'' sa Selena och drog mig igenom dom. Dom sprang efter oss ända fram till hennes hus. När vi kom in låste hon genast dörren och slängde av sig skorna.
''Ibland är dom sjukt jobbiga'' sa hon och slängde sig på soffan inne vid Tv rummet. Huset var fint, inte överdrivet men stilrent.

Jag satte mig bredvid henne i soffan och vi snackade länge. Om allt som vanligt. Selena var tre år äldre än mig så hon var mer som en syster men vi hade ändå alltid kul ihop.
Min mobil ringde och jag reste mig lite för att få tag på den.
''Hallå?'' sa jag glatt.
''Laila här, gissa vad?''
''Nej vad?'' sa jag nyfiket och jag hörde hur hon fnissade lite i andra ändan.
''JAG HAR FIXAT EN PROVSPELNING FÖR EN LÅNGFILM TILL DIG!''
''VAA? har du? när? vilken då?'' sa jag och kollade på Selena som reste sig lite upp och kollade nyfiket på mig.
''imorgon kväll, en drama/komedi mer får jag inte säga ännu. Vi får prata mera sedan.''

När jag la på reste jag mig upp och berättade för Selena. Hon blev glad för min skull och vi gick upp på hennes rum för att fixa till oss lite.
''Vilka kommer då?'' frågade jag henne.
''Demi,Jake,Justin och Miley'' svarade hon.
Jag hade träffat alla så inget nytt folk, men det skulle inte gjort något för jag älskar nytt folk. Demi och Miley spelar ju med i serier på Disney så dom har jag träffat många gånger, med båda är ganska mycket äldre än mig.
Vi började fixa oss och jag satte på mig en svart tröja och ett par silvriga tighta byxor. Selena hade på sig en grå t-shirt med rosa text där det stod I WANT MORE och ett par svarta jeans.

SELENA                                                                 TIFF



när klockan var halv 8 kom Demi och Miley. Någon halvtimme efter dom kom Jake och sen kom Justin.
Justin brukar inte omgås så mycket med Demi och Miley, mest med Selena. Berättade Selena. Imorgon skulle Justin åka så jag var glad att han kom ikväll så jag kunde säga hejdå. Selena var ofta på samma ställe som Justin, eftersom hon höll på med musiken med så reste hon mera.

Jag och Justin satt i soffan medan alla andra var i köket och försökte baka en kladdkaka. Vi hörde skrik där ifrån, antog att det inte gick så bra.
Justin och jag snackade om allt möjligt som vanligt, han var en riktig skön snubbe och jag är verkligen glad att jag lärt känna honom. Han gjorde mig glad.
skrivet av http://biebernovellen.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0